Det hurtigt voksende modebrand slår nu døren op til en ny 180 kvadratmeter outletbutik på Christianshavn, et tidligere og historisk postkontor. Butikken vil indeholde tidligere kollektioner, kollektionsprøver og eksklusive produkter fra tidligere modeshows.

Bygningens historie har lagt inspiration til butikkens opsætning og sortiment. Administrerende direktør for Ganni Nicolaj Reffstrup mener, at det kan være med til at fremvise kollektionerne anderledes end førhen.

LÆS OGSÅ: “Ganni forstærker fokus på bæredygtighed”

“Ganni Postmodern giver os mulighed for at udforske nye sider af vores brand. I Ganni Postmodern er rammerne lidt anderledes lidt mere rå og skæve. Det giver os mulighed for at vise vores tøj i en ny og spændende sammenhæng, og tilføre nyt liv til vores tidligere kollektioner, unikke show pieces og samples,” skriver Nicolaj Reffstrup administrerende direktør for Ganni til Fashion Forum.

Udfordrer tanken med sæsoner

Han beskriver, at der ligger en klar strategi bag beslutningen om at åbne en ny konceptbutik.

“Ved at åbne Ganni Postmodern giver vi vores kollektioner længere levetid og udfordrer tanken om sæsoner. En vare behøver ikke nødvendigvis at miste sin berettigelse efter fem til seks måneder. Vi stræber efter at lave tøj af høj kvalitet, som kan bruges på tværs af sæsoner, og åbningen af Ganni Postmodern afspejler dette,” skriver Nicolaj Reffstrup til Fashion Forum.

Ganni blev grundlagt i 2000 og er nu 15 år senere et af de hurtigst voksende brands indenfor den danske modebranche. Ydermere har brandet oplevet stigende interesse på internationalt plan, især fra det amerikanske marked.