Etsy under pres i regnskabets tredje kvartal

Den New York baserede virksomhed, som distribuerer genbrugs- og hjemmelavet tøj, er i hård konkurrence med andre virksomheder, der har fået øjnene op for potentialet i genbrugstøj. Det kan ses i regnskabet.
06.11.2015 ∙ af TL
Foto: Amazon er en af de store virksomheder, som har fået øje for det hjemmeproducerede market (Scanpix).

Etsys omsætning i årets tredje kvartal landede på lidt over 448 millioner kroner (65,7 millioner dollars). Den høje omsætning er en forbedring på 38 procent sammenlignet med sidste år, men analytikere havde ifølge data indsamlet af Bloomberg forventet, at Etsys omsætning ville lande på knap 453 millioner kroner (66,4 millioner dollars).

Etsys aktier faldt med 9,3 procent efter offentliggørelsen af regnskabet.

LÆS OGSÅ: ”Etsy-aktier stiger efter hjælp fra Google”

Faldet i Etsys omsætning i tredje kvartal signalerer, at den online markedsplads kæmper med øget konkurrence.

Den hårde konkurrence skyldes blandt ande,t at Amazon, der er verdens største online forhandler, for kort tid siden lancerede en ny sektion tilegnet hjemmelavede varer.

Etsy arbejder på at øge salget ved hjælp af højere markedsføringsomkostninger. Derved håber markedspladsen at øge kendskabsgraden gennem e-mail, mobile annoncer og andre strategier, som skal indbringe nye købere til hjemmesiden.

Kilde: Business Of Fashion