SS16 pressedage er i fuld gang, og mærkerne har her større mulighed for at fortælle deres historie med mere ro på end under den hektiske modeuge.

”Man kan sige, at pressedagene er modeuge nummer to, da moderedaktører jo har set kollektionerne, men her går man mere i dybden med det. Der går nogle uger, hvor de forskellige brands kører salg og derefter går i gang med deres presseaktiviteter til pressedagene,” siger Sebastian Francis Atkins fra SOIL Agency til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ:”Samlet oversigt over SS16 pressedage”

Til åbent hus og private arrangementer har PR bureauerne mulighed for at have moderedaktører, stylister og bloggere på tomandshånd. De kan komme helt tæt på kollektionen og se tøjet an.

”Pressedagene bruger man til at få fortalt en historie, fremvise kollektionerne på den bedste måde og for at skabe relationer til dem, som man arbejder med. Det er en god måde for modejournalister, stylister og bloggere at få genopfrisket hukommelsen,” fortæller Sebastian Francis Atkins.

Den visuelle oversigt over pressedagene ses her.