Brand vinder ind på det norske marked via blogger

Adax har ventelister på sin seneste taskekollektion, der er designet i samarbejde med den respekterede, norske blogger Caroline Berg Eriksen, og øger med samarbejdet sit fodfæste på markedet mod nord.
07.10.2015 ∙ af Angela Brink
Foto: Den norse blogger Caroline Berg Eriksen har især arbejdet med detaljerne i Adax' nye kollektion (Instagram).

Det var det danske markeds tur i går, hvor Adax præsenterede sin seneste kollektion #AdaxbyCaroline. Men allerede inden croissanterne og USB-sticksne var stilet frem på Orangeriet i København, har det danske taskemærke kunne se resultaterne af at samarbejde målrettet med den helt rigtige blogger.

“Vi bygger fortsat mærket op i Norge, og samarbejdet med Caroline er jo også en del af det,” sagde Naja Silfen, der sammen med sin far er chefdesignere på Adax ved et tidligere lanceringsevent i Steen & Strøm i Oslo.

At kollektionen synes at være lykkes kommercielt i Norge skyldes ikke alene Caroline Berg Eriksens markedsføringsværdi, men også, at Adax virkelig for alvor har åbnet sig op for de kreative input, som den norske blogger kom med.

“Man kan ikke lave et samarbejde halvt. Derfor har vi virkelig lyttet til, hvad Caroline bød ind med, og det har v fået enormt meget ud af rent designmæssigt. Det synes jeg især man kan se i detaljerne, som Caroline har haft særlig fokus på,” sagde markedsføringschef Pia Silfen i forbindelse med lanceringen af kollektionen i København.

Pia og Naja Silfen er, ud over at indtage centrale positioner i Adax, døtre af virksomhedens stifter Eugen Silfen, der kom til Danmark som 18-årig og skabte forretningen ved at investere sine sparepenge. Adax har tidligere haft designsamarbejder med blandt andet Stine Goya, Soulland.

Kollektionen #AdaxbyCaroline vil være at finde i butikkerne i december 2015.