Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Ellos øger kendskabsgrad gennem Instalog

Fem inviterede ambassadører vælger hver en række produkter fra den store onlineforhandler, der på den måde gerne vil pudse sit image af gennem Instagram.
Fem inviterede ambassadører vælger hver en række produkter fra den store onlineforhandler, der på den måde gerne vil pudse sit image af gennem Instagram.

Nogle tænker måske på dametøj og de gamle papirkataloger fra 1990’erne, når navnet falder på Ellos. Men virksomheden står stadig, og nu vil Ellos gerne forny sig selv ved at appellere til den yngre generation, der får inspiration gennem Instagram.

”Vi har lavet denne nye kampagne på Instagram, hvor vi har inviteret fem personligheder til at lave en kuration inden for områderne mode, bolig og skønhed. Det skyldes, at vi er visuelle, og vores produkter sælges bedst visuelt. Samtidigt tror vi på, at Instagram er fremtidens medie til at sælge gennem,” siger Trine Rønsbøl, landedirektør for Ellos, til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: ”Instagram vil ændre annonce-gamet”

Hun forklarer, at der er et stort kendskab til Ellos, men ikke som stormagasin på nettet. Derfor giver det mening at lave en genfortælling af den gamle katalogvirksomhed på Instagram, der kommer til at bære hashtagget EllosInstalog.

Kampagnen er blevet til i samarbejde med det kreative bureau Another og tæller ambassadørerne Christiane Schaumburg-Müller, Trine Kjær, Allan Torp, Marie Hindkær og Uffe Buchard, som hver især viser produkter frem fra Ellos på Instagram.

”De sociale kanaler er blevet et vigtigt omdrejningspunkt for, hvordan brugerne navigerer på nettet. Man søger inspiration gennem sociale medier, hvor Instagram er en brugt platform, der egner sig godt til livsstilsprodukter, som Ellos sælger,” siger Thorkild Bjerre, kreativ direktør hos Another, til Fashion Forum.

Han fortæller, at Ellos har ønsket at skabe mere opmærksomhed hos den yngre målgruppe, og det kan disse ambassadører hjælpe med, fordi de allerede har en stor gruppe af følgere af Instagram.

LÆS OGSÅ: ”Instagram i hastig vækst uden for USA”

Tanken er at vise via billeder, at der er et stort produktsortiment hos Ellos. Kampagnen er derfor ikke betalt reklamering hos Instagram, men udelukkende en måde at bruge mediet, der har rundet 400 millioner følgere på verdensplan, til at komme ud til nye kundegrupper.

”Kampagnen er ikke lavet med henblik på salg, men med henblik på at skabe kendskab. Vi vil gerne fortælle, at du kan finde både parfume, undertrøjer, borde og møbler i den samme butik nøjagtigt som i Magasin,” fortæller Trine Rønsbøl.

Og det er ikke en engangsforestilling med de fem nuværende ambassadører.

”Vi laver det samme i 2016, hvor vi inviterer fem nye ambassadører ind til at lave en styling over vores produkter,” siger Trine Rønsbøl.

Ellos er drevet fra Sverige, hvor katalogvirksomheden har eksisteret siden 1947. I 1995 rykkede de ind på det danske marked. Ellos omsætter for mere end to milliarder kroner i Skandinavien.