PR-bureau gør sig selv overflødigt
Traditionelt set promoverer et PR-bueau et mærkes færdigproduceret produkts, men The Communications Store vil varetage hele designet identitet.The Communications Store (TCS) vil ikke have overleveret et færdigformet produkt, men have forståelse for mærkets identitet og være med til at forme dets kommunikationsstrategier helt fra begyndelsen, fortæller Daniel Marks, partner i The Communications Store til Business Of Fashion.
TCS vil sidde i designerens tegnestue, lytte til designernes tanker, være med i opstartsfasen og komme med tilpassede kreative idéer og strategier for til sidst at hjælpe og guide designerne til at kunne formidle deres budskab.
”PR arbejder med et slutprodukt, som bliver overleveret færdigformet, hvorefter PR-bureauet varetager det. Vi arbejder med den indledende etablering af produktet,” siger Daniel Marks, partner i TCS.
LÆS OGSÅ: ”PR-bureauer tilbyder forskellige mediestrategier”
TCS vægter deres kreative tankegang højt. De er stolte af deres rolle som mentor og rådgiver for talenter i modeverdenen, som skal have hjælp til at bygge deres virksomhed op fra starten.
”Vi er der i begyndelsen af historien, vi er en del af historien og vi aflevere en historie,” siger Daniel Marks.
”Vores styrke ligger i vores samarbejde med vores klienter. Forstå deres målsætninger og i samarbejde med dem opbygge deres kommunikationsstrategier,” siger Daniel Marks og forsætter ”– Forståelse for, hvordan de vil opbygge deres forretning og identitet, og hvordan de selv vil kommunikere til og med deres kunder.”
LÆS OGSÅ: ”Nyt bureau: “PR er mere end et presseklip””
TCS har taget lederrollen af alle aspekter i flere internationale virksomheders kontakt med kunderne.
Noget tyder på at TCS gør det godt. I deres kundeportefølje er blandt andet brands som The-a-Porter Group, Acne og Versace.
Daniel Marks har siden 2002, i samarbejde med grundlæggerne Julietta Dexter og Tom Konig, været partner i The Communications Store, som blev etableret tilbage i 1995.
Kilde: Business Of Fashion