Allerede tilbage i marts 2015 relancerede By Malene Birger deres flagsskibsbutik i København, som skulle være startskuddet til en ændring af alle butikskoncepter i verden. Nu er flagskibsbutikken i London på Marylebone High Street blevet relanceret, og inden længe skal butikker andre steder i verden også genindvies.

LÆS OGSÅ: ”By Malene Birger relancerer deres flagskibskoncept”

”Vi ruller herfra konceptet ud startende med Galeries Lafayette på Boulevard Haussmann i Paris tirsdag den 29. september. Derefter åbner vi en shop-in-shop i Illum i oktober, og i november åbner der en ny butik i Dubai. Det er planen, at alle butikker i verden skal implementere det nye koncept inden for de næste 24 måneder,” siger Charlotte Egelund, administrerende direktør for By Malene Birger, til Fashion Forum.

Det nye koncept er blevet til i et samarbejde mellem den italienske design- og indretningsvirksomhed Dimore Studio og By Malene Birgers egen in-house arkitekt, der har arbejdet på konceptudviklingen hele 2014, så modevirksomhedens DNA kunne implementeres på bedste vis.

LÆS OGSÅ: “IC Group fremviser svag fremgang i omsætning”

Lige nu ser virksomheden på de to store lande i Europa, der kan bruges som springbræt til at gøre brandet mere kendt.

”Vi har en strategi, som kalder på en yderligere internationalisering. Her fylder Storbritannien en del i forhold til stormagasiner, som er et marked, der er i fokus for os. Vi leder efter den næste butik i London, hvilket vi også gør i Paris, fordi vi anser Storbritannien og Frankrig som springet til at blive synlig på andre markeder,” forklarer Charlotte Egelund.

Nye projekter i støbeskeen i Mellemøsten og Asien

Disse markeder skal findes uden for Europa, hvor der er planer om at åbne flere helt nye butikker.

”Vi har et helt nyt projekt i støbeskeen i Mellemøsten, hvor især Dubai og Quatar er i fokus. Desuden har vi en ny butik under opsejling i Japan, men vi ser også seriøst på at ekspandere i Korea og Hong Kong,” siger Charlotte Egelund.

By Malene Birger forhandles i mere end 40 lande verden over i stormagasiner, egne butikker samt online.