Det danske mærke Custommade er siden sin begyndelse i 2002 vokset stødt. De er allerede at finde på 29 markeder, primært i Europa. Nu skruer virksomheden op for salgsniveauet og sætter kursen mod det forjættede USA.

I disse dage er Custommade at finde på den internationale modemesse Coterie i New York, og ifølge kreativ direktør for Custommade er dansk design i høj kurs på det amerikanske marked.

”Det handler om, at man skal føle sig godt klædt på uanset situationen. Vi følger ikke slavisk de gængse modetrends, men går hellere efter klassiske designs i en sofistikeret blanding af feminint og råt, skabt til en sensuel og afslappet storbykvinde, som lever et alsidigt liv med både karriere, fritid og familie, og den stil har det amerikanske marked vist stor interesse for,” skriver Christian Dam, kreativ direktør for Custommade til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “Custommade åbner flagship-butik i København”

Han befinder sig i disse dage i New York, hvor han sammen med administrerende direktør Niels Dam og en distributør skal skabe et hul på det amerikanske marked. De har tidligere testet markedet med et mindre samarbejde i Los Angeles, men nu satser de stort.

Virksomheden forventer at blive solgt bredt i New York, Los Angeles og Dallas, hvor de håber at folk vil tage godt imod deres kvalitetsbevidste materialer og klassiske designs.

Custommade har de senere år haft en markant fremgang både i Danmark og internationalt, og i slutningen af 2014 relancerede de deres visuelle identitet i form af logo, website, webshop og fysiske forretninger. Desuden vandt mærket sidste år Alt for damernes designpris Guldknappen.