Nike er langt foran andre modebrands på Instagram

Det amerikanske sportsmærke Nike har i stor grad indtaget førstepladsen som det største modemærke på Instagram. Det gælder både på antal følgere og omtale.
10.09.2015 ∙ af Linn Hald Simonsen
Foto: Amerikansk undersøgelse viser, at Nike har størst succes på Instagram blandt modemærker (Nike).

I en undersøgelse lavet af m by macys er Nike udnævnt som det suverænt mest populære modemærke på Instagram. På nuværende tidspunkt har Nike 21,9 millioner følgere, hvilket er over det tredobbelte af andenpladsen, som går til Adidas Originals med 7,2. Derefter kommer Louis Vuitton med 6,7 millioner følgere.

LÆS OGSÅ: “Mytheresa tilbyder direkte køb via Instagram”

Udover at have toppet listen over følgere er Nike også det mest nævnte modemærke på Instagram. Med over 50,6 millioner opslag i skrivende stund under hashtag #nike er sportsmækret også det mest omtalte på det sociale medie. Den næststørste mærke er Prada med 22,1 hashtags under #prada.

Undersøgelsen er udarbejdet på baggrund af mærker, der er aktive i USA. Data på følgere samt hashtags er indsamlet fra Instagram API.

Kilde: m by macys