Ralph Lauren hopper med på live-streamingsbølgen
I samarbejde med applikationen Periscope livestreamer Ralph Lauren direkte til Piccadelly Cirkus i London fra New York Fashion Week, når tøjmærket holder modeshow.I denne sæson af New York Fashion Week gør det amerikanske modehus Ralph Lauren det muligt at følge deres show direkte med appen Periscope.
Ved Piccadelly Cirkus i London opsættes en storskærm, som vil tage de mange forbipasserende med til showet på Manhattan. I dagene op til vil der på skærmen blandt andet vises tweets fra Ralph Laurens Twitter-profil. Det skriver Women’s Wear Daily.
”Periscope har mere end ti millioner brugere, så potentialet er enormt, og de er et meget erfarent publikum. Derudover er det anslået, at omkring to millioner mennesker ugentligt passerer Piccadelly Cirkus, og det er sikkert de færreste, der havde forventet en placering på første række til New York Fashion Week,” siger David Lauren, vicedirektør for global markedsføring hos Ralph Lauren.
LÆS OGSÅ: ”Offentligheden får adgang til Givinchys modeshow”
Der ses en tendens til, at fokus ikke længere udelukkende er på at få branchefolk til de store shows, da flere modehuse nu er begyndt at inddrage offentligheden og invitere dem indenfor. Selv brugte Fashion Forum også Periscope til flere shows under den sidste Copenhagen Fashion Week.
”Et af de mest overbevisende og engagerede elementer af sociale medier er den fælles oplevelse, der opstår velvidende, at en person i Japan kan se de samme ting som én i London eller New York på samme tid. Det gør, at verden virker som et mere intimt sted,” fortæller David Lauren.
LÆS OGSÅ:”Periscope: Freya Dalsjø”
Med sine 1,3 millioner følgere på Twitter vil Ralph Lauren anvende #RLRunway specifikt til Periscope og Twitter. Profilerne @Twitter og @Twitter_Fashion vil ligeledes bringe tweets og inddrage seerne på Periscope ved at give dem mulighed for at kommentere og stille spørgsmål.
Det er under et år siden, at grundlæggerne Kayvon Beykpour og Joe Bernstein lancerede Periscope, der allerede har mere end ti millioner brugere. Inden for modebranchen er appen tidligere anvendt af Donatella Versace, Burberry og The Metropolitan Musem of Art.
Kilde: Women’s Wear Daily