Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Smykkebutikker vil øge markedsandelen sammen

En nyopstartet frivillig indkøbskæde er gået sammen for at styrke de danske smykkebutikkers image og for at drage nytte af stordriftsfordele.
En nyopstartet frivillig indkøbskæde er gået sammen for at styrke de danske smykkebutikkers image og for at drage nytte af stordriftsfordele.

Stigende konkurrence fra resten af detailhandlen har fået 33 smykkebutikker til at gå sammen om den frivillige indkøbskæde Jeweltime. Det skriver Detailfolk.dk.

Kæden har til formål at øge butikkernes samlede markedsandel, forstærke de innovative tiltag og finde stærke samarbejdspartere, der kan bidrage med levering og markedsføring.

”Den nye kæde er fokuseret på detailledet, der er hårdt presset i disse år. Det er derfor særdeles positivt, at dygtige mennesker har mod til at skabe rum for nytænkning og innovation også i svære tider,” siger Trine Thorning, direktør for brancheforeningen Danske Guldsmede og Urmagere.

LÆS OGSÅ: ”Smykkevirksomheder melder om overskud”

Jeweltime blev stiftet den 30. juni og har medlemmer jævnt fordelt over hele Danmark – 17 i Jylland, 14 på Sjælland og to på Fyn.

Kæden vil gøre generationsskifter og aftaler med leverandører lettere. De forskellige smykkebutikker bibeholder deres individuelle og unikke særpræg.

Kilde: Detailfolk.dk