Condé Nast fremlægger strategi for det nye Style.com-team

Modeplatformen Style.com løfter sløret for den rekrutteringsstrategi, der skal sørge for en glidende overgang fra modeportal til netbutik.
25.08.2015 ∙ af JKGF
Foto: Style.com vil gøre det muligt for læserne at købe alt hvad de ser på magasinernes indbydende sider (Style.com).

Mediegiganten Condé Nast har en strategi med fokus på indhold, når de i begyndelsen af 2016 lancerer deres nye e-handelsplatform under navnet Style.com. Derfor har de rekrutteret en række specialister inden for medier, mode og teknologi. Det skriver Women’s Wear Daily.

Den nye marketingschef er Olivier Breton, der er tidligere ansvarlig for online handel og kunderekrutering på Galeries Lafayette. Melissa Dick, der er tidligere moderedaktør for ElleUK.com, og som tidligere var redaktionschef for Asos.com, har fået stillingen som redaktionschef på det nye Style.com.

LÆS OGSÅ: “Condé Nast røber detaljer om nyt Style.com”

Mo White og Natalie Verman, der begge har en fortid hos den eksklusive netbutik Net-a-porter, er blevet ansat som henholdsvis produktionschef og produktansvarlig.

Condé Nast vil have et særpræg på netbutikken

Ifølge Women’s Wear Daily er budskabet, at det sidste Condé Nast vil have, er en ‘også-mig’ netbutik. Planen for e-handelsplatformen omfatter et intenst fokus på indhold og på at gøre det nemmere for læserne at shoppe direkte fra online magasinerne.

LÆS OGSÅ: “Style.com viser 10 danske designere frem”

Condé Nasts e-handelsside vil i første omgang blive lanceret i England med Vogue og GQ. Kort derefter vil USA vil følge trop, og siden hen skal konceptet spredes via forlagets øvrige magasiner. Brugerne vil være i stand til at shoppe via to kanaler; web-magasinerne som de læser og style.com siden.