Teen Vogue og Parsons laver online modestudium

En online uddannelse skal ruste modeinteresserede mellem 13 og 35 år til modebranchen. Kurset skal undervise de deltagende i at skærpe deres fokus og lære dem om, hvordan branchen fungerer.
20.08.2015 ∙ af TL
Foto: Teen Vogue og designskolen Parsons er gået sammen om at lave en uddannelse inden for mode (WikiMedia).

Et samarbejde mellem Teen Vogue og Parsons School of Design at The New School i New York skal ruste og guide studerende til en karriere inden for modebranchen. Det skriver Fashion United.

”Ved at samarbejde med Teen Vogue kan vi nu tilbyde fremtidige ledende modeaktører verden over en mulighed for at lære de færdigheder, der er nødvendige i modeverdenen, som på den ene side demokratiserer processen og samtidigt giver indsigtsfulde virkelighedserfaringer,” siger Andy Atzerts, vicepræsident for distribution og verdensomspændende uddannelse ved The New School of Parsons.

LÆS OGSÅ: “Designskole vil forbedre studerendes jobmuligheder”

Samarbejdet mellem Vogue og Parsons hedder Cerfiticate in Fashion Industry Essentials. Kurset vil bestå af fagene visuel stil, design, produktion, medier og marketing.

Kurset går rundt om branchen

”Teen Vogue har altid arbejdet på at uddanne og inspirere vores læsere omkring forskellige jobmuligheder i modeverdenen,” siger Teen Vogues chefredaktør Amy Astley.

De fem fag skal ruste de deltagende til at blive bedre til at frigøre deres visuelle stil, tænke som en designer, få forståelse for produktionen, arbejde i modemedierne og undersøge marketing og PR.

LÆS OGSÅ: “Mode førte til topjob i kommunikationsbureau”

Sammenlagt er der 42 timers online undervisning og selvstudie og mere end 70 on-demand videolektioner, der indeholder råd fra blandt andet Teen Vogue, herunder Amy Astley, designeren Rebecca Minkoff og kommunikatører fra Donna Karan.

Cerfiticate in Fashion Industry Essentials er åbent for studerende verden over og koster cirka 4.000 kroner.

Kilde: Fashion United