Den gamle kirke Nikolaj Kunsthal dannede rammerne, da The Jewellery Room fredag bød på sushi, champagne og strålende, skandinaviske smykker.

Siden 2013 har showroomet, etableret af bureauet Goldmind, ageret PR-platform for omkring 20 udvalgte smykkebrands under den københavnske modeuge.

LÆS OGSÅ: “Ekstraordinært godt internationalt presseopbud under modeugen”

Mediernes opmærksomhed er vigtig for virksomhederne i Nikolaj Kunsthal. Og de udstillere, Fashion Forum møder i den storslåede bygning, er meget tilfredse med mængden af medier og den generelle, gode stemning:

”Der er super god stemning herinde. Der har været sindssygt mange mennesker. Man møder al presse fra hele verden samlet et sted. Det er ret unikt. Det er helt sikkert noget, man kan mærke på salget,” fortæller Marie Von Lotzbeck, der er ejer og designer i Von Lotzbeck. Det er fjerde gang, hun udstiller på The Jewellery Room, og hun vil meget gerne med næste gang.

Udstiller både unge og erfarne brands 

Alle udstillere er udvalgt af Goldmind og spænder fra yngre, upcoming brands til store spillere som Pandora, Shamballa Jewels og Ole Lyngaard. Et af de etablerede mærker, Figaros Bryllup, møder vi også på udstillingen. Hos virksomheden er man meget tilfreds:

”Stemningen er god, og der har været rigtig travlt her i formiddags. Indtil klokken tolv var der ekstremt meget presse og medier,” fortæller back office manager Josephine Stürup.

LÆS OGSÅ: “Pandora indtager det amerikanske net”

Ninna York, der står bag smykkemærket af samme navn, er enig:

”Der har virkelig været et stort fremmøde af både dansk og international presse. Jeg er meget imponeret over, hvor organiseret det er. Der er god stemning, og de har tjek på det,” fortæller hun og tilføjer, at hun primært er her for at komme i kontakt med udenlandsk presse.

The Jewellery Room har åbent fredag den 7. august i Nikolaj Kunsthal.