Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Modeuge

Internationale indkøbere er stærkt repræsenteret ved CIFF Raven

Fashion Forum har torsdag været forbi CIFF. Overordnet er stemningen god, og de deltagende er glade for den store interesse fra den internationale modebranche.
Fashion Forum har torsdag været forbi CIFF. Overordnet er stemningen god, og de deltagende er glade for den store interesse fra den internationale modebranche.

I området CIFF Raven er der bred enighed fra de repræsenterede brands om, at CIFF er et sted de kan lide at være.

“Jeg er mega glad for, at CIFF har givet os muligheden for, at være en del af messen. De gør meget for os unge brands,” fortæller Besnik Miftari, grundlægger og designer hos BLS til Fashion Forum. BLS holdt også en fest i aftes med Storm og CIF.

LÆS OGSÅ: “Forventningsfuld start på CIFF Raven”

Der er en familiær stemning i CIFF Ravens område. Sælgere, designere og PR-ansvarlige går rundt og snakker med hinanden på tværs af stande. DJ’s hilser på folk der passere forbi, og folk er meget smilende og imødekommende.

”Min kollega har været på messe halvanden måned i streg, og han har lige sagt, at denne her messe er den bedste. Vi ligger altid på CIFF, fordi vi mener, det er en bedste i København. De har styr på tingene,” siger Johannes Jakobsen, assisterende brand manager i Rich and hanc. Agency, der distribuere Han Kjøbenhavn, til Fashion Forum.

Indkøbere fra hele verden lægger vejen forbi CIFF

Det er ikke kun de danske indkøbere der besøger CIFF. Internationale indkøbere strømmer forbi messen, for at se hvad den danske modeuge og dens repræsentanter har at byde på.

“Det er oftest internationale indkøbere, vi møder her, og det er vigtigt, at få lov til at få et forhold til dem. Det havde ikke været muligt, hvis CIFF ikke havde fået fløjet internationale indkøbere hertil. Så de gør meget for os,” siger Besnik Miftari.

LÆS OGSÅ: Danske messeaktører: “Det kan København i forhold til Paris”

De internationale aktører i modebranchen kan også mærke, hvordan der kommer opmærksomhed uden for Danmarks grænser.

”Der har været en kontinuerlig trafik her på messen, og vi har fået en del nye kunder, så det har helt sikkert været en succesfuld dag. Vi har set mange indkøbere fra hele Skandinavien samt Holland og Belgien,” fortæller Saskia Dunlavie, administerende direktør i Polly King & Co., et salgs- og kommunikationsbureau baseret i London til Fashion Forum.