Små årgange og en hård konkurrence er hverdagen for børnetøjsfirmaer. Det gælder også for LEGO Wear by Kabooki, der er på børnetøjsmessen CIFF Kids i Forum med tre kollektioner.

”Når vi oplever små årgange, skal vi være fleksible med sortimenter. Men vi skal også være dygtige i vores designudvikling, som for vores vedkommende betyder, at børn skal føle sig godt tilpas i tøjet,” siger salgsdirektør Ulrik Kirchheiner til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: ”Børnetøjsfirmaer må flytte sig efter børnene”

LEGO Wear by Kabooki har én kollektion rettet mod børn fra 2-6 år, mens de andre to kollektioner er piger og drenge i alderen 6-14 år.

”Vi retter os mod de nordiske lande, men satser også på Centraleuropa med fokus på Tyskland, Holland, Storbritannien, Spanien og Italien. Men på messen har vi også haft besøg af indkøbere fra Rusland og Tyrkiet,” siger salgsdirektøren.

Udvælger sine samarbejdspartnere

Mærket bygger på nordiske værdier med kærlighed til LEGO, og salgsdirektøren anerkender gerne, at de har verdens stærkeste brand i ryggen. Men der arbejdes også hårdt med at de nyere matchkollektioner, designs og størrelser i et marked, der hele tiden skal tilpasses.

”Vi kommer med et nyt og friskt look, som vi stolt viser frem. Men samtidig tillader vi os at være selektive i forhold til samarbejdspartnere, og hvilke multibrandbutikker vi ønsker vores tøj skal sælges i,” siger Ulrik Kirchheiner.