Den finske designer, der er bosat i København, Henna Emilia Rissanen udnytter i disse dage modemesserne til at finde nye samarbejdspartnere.

”Jeg designer især accessories som solbriller, badetøj og ikke mindst sko,” siger Henna Emilia Rissanen.

LÆS OGSÅ: “Udstillere udviser tilfredshed på CIFF”

Designeren tilbyder skodesign, som appellerer til det skandinaviske marked, og er også formidler til producenter i Indien, hvor hun samarbejder med en indisk produktionsvirksomhed.

Møder velforberedt op

For at få så meget som muligt ud af sit besøg på messerne har Henna Emilia Rissanen designet og fået produceret salgsprøver af en sko-kollektion.

”Jeg har undersøgt, hvilke mærker, der kom til de forskellige messer og taget kontakt til dem, som jeg synes lød relevante for mine produkter. Derudover har jeg fået produceret mine sko for bedre at kunne sælge ideen til potentielle kunder,” siger Henna Emilia Rissanen.

Vision om et anderledes mærke

Henna Emilia Rissanen er foruden designer også singer/songwriter og har en drøm på sigt om at skabe et mærke, der kombinerer hendes passion for musik med hendes passion for design.

LÆS OGSÅ: “Henrik Vibskov viste sin verden på Rådhuset”

”Jeg vil gerne skabe et univers, hvor min musik og mine produkter går op i en højere enhed sammen med branding og markedsføring. Men jeg er stadig i idéudviklingsfasen,” siger Henna Emilia Rissanen.

Det er planen at kollektionen skal bære designerens kunstnernavn H.E.R. Tribe.