Badetøjsmærke til børn satser på Danmark

Selvom badesæsonen i Danmark ikke varer mange måneder, vil badetøjsmærket Oh! Soleil ind på det danske marked. Det er første gang Oh! Soleil er repræsenteret ved den københavnske modeuge.
06.08.2015 ∙ af TL
Foto: Lunefuldt dansk vejr forhindrer ikke strand- og badetøjsmærket Oh! Soleil på de danske forbrugere (Fashion Forum).

Oh! Soleil er ved godt mod, da Fashion Forum snakker med dem torsdag til messen CIFF Kids i Forum.

Det er den første modeuge i Danmark, hvor indkøbere, gæster og andre interesserede får Oh! Soleil at se til CIFF Kids. Oh! Soleil har oprindelse i Spanien, hvor de varme temperaturer gør det lettere at sælge bade- og strandtøj året rundt.

”Vi fik agentur her i Danmark i foråret i år, så det er vores første modeuge i Danmark. I Spanien, Italien, Portugal og Frankrig klarer vi os rigtig godt – vi er også til modeugen i Paris,” siger Henriette Overgarrd, Sales Agent i Skandinavien for Oh! Soleil, da Fashion Forum snakker med hende.

Satser på Danmark trods de kolde temperaturer 

Oh! Soleil beskæftiger sig både med strandtøj og badetøj til børn, men fokusset er badetøj.

”Det er selvfølgelig lidt svært, at komme ind på det danske marked i og med, at vi primært sælger badetøj, og strandsæsonen jo ikke er så lang herhjemme,” siger Henriette Overgaard, og tilføjer ”vi vil bruge messen som et showroom, hvor indkøbere kan se, at det er en god idé, at investere i lækkert badetøj til børn”.

Oh! Soleil har på forhånd kontaktet 20 indkøbere fra de nordiske lande.