Moderedaktører sidder side om side med branchedirektører og politikere på Københavns Rådhus onsdag middag. Alles øjne er rettet mod Lovechild 1979, der officielt åbner sommerens modeuge.

Til lyden af bastunge toner betræder modellerne rådhusets famøse catwalk. Boxy jakker, vide bukser og flagrende ærmer bliver kombineret med stramme silhouetter krydret med legesyge og feminine prints. En frisk attitude, lyder det fra brandet selv.

On schedule for første gang 

Det er kun anden gang, mærket holder show – og første gang de er on schedule. Da Fashion Forum tidligere snakkede med chefdesigner og ejer Anne-Dorthe Larsen, havde hun da også svært ved at skjule sin nervøsitet over den ære, det er at åbne ballet.

”Denne gang har vi valgt at alliere os med et bureau, som har stor erfaring med at lave shows. Det er vigtigt for os, at showet afvikles glidende, og at tøjet bliver præsenteret på den bedst mulige måde. Men jeg er stadig nervøs,” fortalte en spændt Anne-Dorthe Larsen dengang til Fashion Forum.

Ikke påtænkt som showbrand 

Faktisk var det slet ikke meningen, at Lovechild 1979 skulle være et showbrand. Men fordelene ved at afholde show overskygger anstrengelserne og det hårde arbejde, fortæller Anne-Dorthe Larsen:

“Der er flere fordele. Man får mulighed for at vise kollektionen som en samlet helhed. Desuden genererer showet større opmærksomhed omkring brandet og øger kendskabsgraden blandt pressen og forbrugerne,” siger hun til Fashion Forum.

Der er i hvert fald ingen tvivl om, at Lovechild 1979 er på alles læber efter at have åbnet ballet og skudt Copenhagen Fashion Week SS16 i gang.