Det københavnske mærke Le Fix med rødder i streetuniverset har indgået et samarbejde med regntøjsmærket Rains. For Le Fix var det ikke kun co-brandingsmuligheden, der var interessant. Muligheden for at arbejde og sparre med eksperter indenfor et område, som Le Fix i forvejen havde lyst til udforske, vægtede endnu højere.

”Vi havde leget med tanken om at lave regntøj selv, men vi kendte hverken markedet eller produktionskanalerne. Rains har i forvejen en æstetik, som tiltaler os og er super flot, så vi indgik et samarbejde med dem for at lære fra dem og bruge deres know-how i stedet for at starte fra scratch,” siger stifter og designchef Benny Kusk til Fashion Forum.

Co-branding styrker mærker

Co-brandings-samarbejder er ikke længere en sjældenhed i modebranchen. Det tilskrives blandt andet H&M’s pioner colab-kollektioner med internationale modehuse, hvor begge parter giver hinanden mulighed for at bruge hinandens brand til at styrke deres eget.

Samarbejdet med Rains har således også givet Le Fix muligheden for at sprede deres mærke internationalt.

”Samarbejdet har betydet for os, at Le Fix er kommet mere på verdenskortet. Regntøjskollektionen er landet i en masse butikker internationalt, og vi er rigtigt glade for samarbejdet,” siger Benny Kusk.

Foruden to butikker i København med eget samt internationale mærker, har Le Fix også to tatovørforretninger, en kunstgalleri og et træværksted.