Mini A Ture har succes på parisiske Playtime
Den franske børnetøjsmesse giver gennemført god eksponering, lyder det fra mærket, der i løbet af weekenden har oplevet positive tilbagemeldinger fra internationale indkøbere på messen.Det er et begejstret Mini A Ture team, Fashion Forum taler med på Playtimes sidste dag. Den parisiske børnetøjsmesse har været en succes for virksomheden, der er repræsenteret i den franske hovedstad for anden sæson i træk. Indkøbere, agenter og distributører fra alle verdenshjørner har lagt vejen forbi standen, fortæller Mini A Tures PR-chef Arman Motlagh:
”Vi har fået over 50 henvendelser, lukket ordrer og fået nye kunder til vores agenter i blandt andet Amerika, Asien og Mellemøsten. Derudover har vi skabt kontakt til en masse fede forhandlere, der er vilde med vores tøj. Blandt andet Galeries Lafayette,” fortæller han til Fashion Forum og henviser til det over 100 år gamle, luksusstormagasin, der ligger i hjertet af Paris.
God eksponering på messen
Selvom Mini A Ture i dag bliver solgt på fem kontinenter, vækker navnet ikke nødvendigvis genkendelse hos mange af de internationale indkøbere, forklarer Arman Motlagh. Derfor betyder det meget for mærket, at deres stand er placeret et centralt sted på messen, ligesom en af deres buksedragter er udstillet i et trendområde:
”Det er fedt, at messen giver plads til nyere brands. Jeg tror, mange indkøbere besøger messens trendområde, spotter vores buksedragt og derefter går over til vores stand. Det giver os en god eksponering,” siger Arman Motlagh til Fashion Forum.
LÆS OGSÅ: ”Ny børnetøjsmesse i Berlin”
Men den betydeligste grund til Mini A Tures succes handler om messens kuratering af børnetøjsmærker, der er eksklusive og tiltrækker de rigtige indkøbere, mener Arman Motlagh. Noget han godt kan savne på de andre messer, mærket ligger på – heriblandt danske CIFF Kids og Bubble London:
”Der er en stor efterspørgsel på at få lov til at udstille på Playtime, men det er ikke alle, der får lov til det. Det sikrer en eksklusivitet, og det betyder, at messen er meget gennemført, hvorimod andre messer er mere kommercielle. Playtime er en nichemesse, og det smitter af på de indkøbere, der kommer her. De kommer fra hele verden og fra prestigefyldte butikker,” fortæller han og tilføjer, at Mini A Ture især vil fokusere på indkøbere fra USA fremover, da mærket lige nu har et godt tag på det amerikanske marked.
Mini A Ture blev lanceret i 2001 og forhandles verden over. Mærket er en del af HTM Group, der også står bag kvindetøjsmærket Whiite. Gruppen leverede i 2014 et årsresultat på 1.65 millioner kroner.