Saks Potts styrker brandprofilen med nyt samarbejde

Det danske modemærke Saks Potts har på kun ét år skabt sig et international ry med deres farverige og kantede pelsdesign. Nu vil den unge virksomhed styrke profilen og udvide målgruppen via et samarbejde med Kopenhagen Fur.
02.07.2015 ∙ af CAK
Foto: Cathrine Saks (tv.) og Barbara Potts, der står bag modemærket Saks Potts, vil styrke brandprofilen gennem et samarbejde med pelsgiganten Kopenhagen Fur (Saks Potts).

Selvom det kun er lidt over et år siden, at 21-årige Barbara Potts og 22-årige Cathrine Saks startede deres mærke Saks Potts, har de allerede markeret sig som stærk aktør i branchen. For den unge designduo har formået at give et af beklædningshistoriens ædleste materialer nyt liv og gøre det sjovt, funktionelt, betaleligt og ikke mindst efterspurgt blandt et yngre publikum både nationalt og internationalt. Saks Potts ses derfor ikke kun i det danske gadebillede, men også i resten af Europa og senest i Rusland.

LÆS OGSÅ: “Unge designere sætter sig på pelsen”

”Saks Potts har vist sig at fungere rigtig godt rundt om i verden, og vi er både stolte og ydmyge over mærkets hurtige succes,” siger Barbara Potts til Fashion Forum.

En ny materialeforelskelse med mange muligheder

At Saks Potts vækster på tværs af markeder betyder dog ikke, at de to stiftere har tænkt sig at sætte tempoet ned. For visionen er nu at styrke brandprofilen med produkter i et nyt materiale og ekspertise fra en af verdens førende pelsvirksomheder.

”Da Kopenhagen Fur henvendte sig til os og luftede idéen om et samarbejde, var vi ikke i tvivl om, at det ville være en fantastisk mulighed for os. Kopenhagen Fur har en utrolig ekspertise indenfor pelshåndværk, og det de kunne lære os ville være helt uvurderligt for vores virksomheds videre færd,” siger Barbara Potts og uddyber, hvordan det spæde samarbejde med hurtigt ledte til et fascination af minkpelsen og dets mange muligheder.

LÆS OGSÅ: “Kopenhagen Fur åbner nyt kreativt vækstcenter”

”Da Kopenhagen Fur havde introduceret os for mink og hvor mange forskellige udtryk man kunne lave med materialet, kunne vi simpelthen ikke lade være med at inkorporere det i Saks Potts. Derudover gav minkpelsen os muligheden for at række ud efter en ny målgruppe, der ønsker et mere luksuriøst materiale og et produkt, der blander det klassiske med det kantede.”

Ikke en re-branding, men blot en tilføjelse

Selvom Saks Potts minkpelse lægger i prislejet 9.000-35.000 kroner, understreger Barbara Potts, at det dyre og luksuriøse materiale ikke bliver en dominerende del af mærket, men blot en tilføjelse.

”Vi kommer aldrig til være et mærke, der udelukkende laver dyre pelse, for det er slet ikke det vi har bygget vores brand op om. Derudover har vi i første omgang kun lavet to style med minkpels – en jakke og en cape, og de er derfor mere en luksuriøs tilføjelse til vores kollektion end det bærende element. Vi vil dog blive ved med at eksperimentere med materialer og udtryk, både for drive Saks Potts vækst og fordi vi simpelthen ikke kan lade være,” siger Barbara Potts.

Pelsjakkerne i Saks Potts nyeste kollektion vil kunne købes fra august 2015.