Group88 udvider med Proenza Schouler

Den danske luksusvirksomhed Group88 har allerede en brandportefølje, der tæller nogle af de største internationale modehuse. Og nu tilføjer de endnu - amerikanske Proenza Schouler.
02.07.2015 ∙ af CAK
Foto: Amerikanske Proenza Schouler har især markeret sig på området indenfor luksustasker med klassikere som PS1 og PS11. Mærket blev grundlagt i 2002 af Jack McCollough og Lazaro Hernandez (Flickr).

Som et led i at styrke wholesale-forretningen og imødekomme vækstambitionerne vil danske Group88 fra sommeren 2016 varetage al skandinavisk salg af det amerikanske dametøjsmærke Proenza Schouler.

LÆS OGSÅ: “Fransk luksusgigant åbner butik i København”

”Wholesale udgør en betydelig del af vores strategi for Group88 og virksomhedes fortsatte vækst. Med Proenza Schouler tilføjer vi et amerikansk brand med en stærk identitet og et stort potentiale, som supplerer vores eksisterende portefølje rigtig godt,” siger administrerende direktør i Group88, Thomas Møller, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: “Balenciaga åbner i København”

Group88 varetager i forvejen wholesale-salg for Mulberry, Burberry og McQ. Derudover repræsentere virksomheden selvstændige butikker med mærkerne Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Gucci, Loewe, Gucci, McQ, Mulberry og Saint Laurent.