H&M har over de sidste 15 år føjet fem brands til sin portefølje. I 2002 blev Weekday grundlagt, og i 2006 fulgte Monki trop som et lillesøsterbrand til Weekday. I 2007 lancerede H&M så det minimalistiske brand Cos, mens den svenske koncern året efter tog kontrol med det etablerede mærke Cheap Monday.
LÆS OGSÅ: “H&M vokser og vokser i ny årsrapport”
I 2013 kom så det mere luksuriøse brand & Other Stories, som siden da har stået som den seneste brandudvidelse – indtil nu. For H&Ms administrerende direktør Karl-Johan Persson har afsløret, at man i 2017 har planer om at lancere endnu et brand. Det skriver Business of Fashion.
LÆS OGSÅ: “H&M lancerer rekrutteringskampagne forud for massiv ekspansion”
Det er ikke mange deltaljer, der afsløres om det kommende brand, men Karl-Johan Persson understreger, at konceptet ikke vil ligne hverken H&M eller de andre brands i koncernens portefølje. Dertil siger han dog, at H&Ms brands eksisterer for at tilbyde forskellige kreative udtryk til forskellig prispunkter.
Kilde: Business of Fashion.