Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Ny secondhand-portal slår på modebloggernes brandværdi

Den nye danske secondhand-webshop, Iconic Secondhand, vil samle og sælge modebloggeres tøj på én platform. For ifølge de to stiftere drypper bloggernes brandværdi også ned på deres tøj, hvilket vil give Iconic Secondhand en konkurrencemæssig på markedet.
Den nye danske secondhand-webshop, Iconic Secondhand, vil samle og sælge modebloggeres tøj på én platform. For ifølge de to stiftere drypper bloggernes brandværdi også ned på deres tøj, hvilket vil give Iconic Secondhand en konkurrencemæssig på markedet.

Der hersker efterhånden ikke nogen tvivl om, at modebloggere er blevet en stor spiller på den internationale modescene. For i takt med, at de har vundet indpas hos forbrugerne, er deres navn og URL blevet et værdifuldt brand, der kan kaste salg af sig – og det gælder ikke kun i forhold til modevirksomheder, der benytter sig af bloggerne i markedsføring.

Ifølge Lærke Pedersen, der sammen med Tina Frederiksen har lanceret Iconic Secondhand, tillægger forbrugerne en speciel merværdi til bloggernes aflagte tøj.

”Bloggerne er et brand i sig selv, og det de går i og med bliver en del af det brand. Da vi undersøgte secondhand-markedet stod det hurtigt klar, at der var en god trafik og en stor efterspørgsel, når bloggerne satte deres tøj, sko og accessories til salg. Derfor så vi et potentiale for en webshop som Iconic Secondhand i et ellers meget konkurrencepræget secondhand-marked” siger 23-årige Lærke Pedersen, der til dagligt også læser entreprenørskab på VIA Design.

Et tidsbesparende koncept

Selvom de fleste bloggere har deres egne salgskanaler, såsom Tictail-sider og Trendsalesprofiler, mener Lærke Pedersen, at Iconic Secondhands koncept godt kan vinde bloggerne over – også selvom de tager kommisson af salget.

”Selvom mange af bloggerne ofte sælger ud, er det stadig et meget lille oplag de har. De sælger måske ti genstande på en måned, og oftest ikke på en gang. Bloggerne skal derfor ned på posthuset med én pakke af flere omgange, hvilket kan være tidskrævende i en forvejen travl hverdag. Ved at bruge Iconic Secondhand skal bloggerne ikke stå for hverken salg eller levering,” siger Lærke Pedersen og understreger, at den antagelse blev bekræftet i deres screening af markedet.

”Da vi i webshoppens idéudvikling spurgte bloggerne om deres holdning til salg og levering, var der en klar konsensus om, at netop disse punkter var en tidskrævende byrde. Bloggerne var derfor villige til at betale en procentvis kommission af salget for at undgå dem”.

Iconic Secondhand har på nuværende tidspunkt fire danske bloggere på deres side.