Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Zalando og Only går sammen om skokollektion

Skokollektionen markerer, at Bestseller fremover vil fokusere på samarbejder med andre virksomheder, lyder det fra koncernen.
Skokollektionen markerer, at Bestseller fremover vil fokusere på samarbejder med andre virksomheder, lyder det fra koncernen.

Den danske tøjkæmpe Bestseller og den Berlin-baserede online shop Zalando finder hinanden i et nyt samarbejde om kvindesko. Helt konkret er det mærket Only, der indgår i kollaborationen, som skal sælges online på Zalando og Onlys online shops samt i 10 tyske Only-butikker. Det skriver Textilwirtschaft.

Med skokollektionen slår Bestseller fast, at man fremover vil integrere samarbejder i virksomhedens forretningsstrategi, forklarer Michael Fynboe, der er senior manager i Bestsellers New Business-afdeling:

”Vi tror på, at tættere samarbejder og en digital proces vil forsætte med at drive vores forretning,” fortalte han i et interview i sidste uge, ifølge TextilWirtschaft. Han tilføjede desuden, at Zalando ikke nødvendigvis forbliver den eneste wholesale-forhandler af Only’s sko.

LÆS OGSÅ: ”Ni nye Only-koncessioner i Debenhams”

Skokollektionen kommer i butikkerne i august. Only blev grundlagt i 1996 og sælges i dag på 23 markeder.

Kilde: Textilwirtschaft