Den danske tøjkæmpe Bestseller og den Berlin-baserede online shop Zalando finder hinanden i et nyt samarbejde om kvindesko. Helt konkret er det mærket Only, der indgår i kollaborationen, som skal sælges online på Zalando og Onlys online shops samt i 10 tyske Only-butikker. Det skriver Textilwirtschaft.
Med skokollektionen slår Bestseller fast, at man fremover vil integrere samarbejder i virksomhedens forretningsstrategi, forklarer Michael Fynboe, der er senior manager i Bestsellers New Business-afdeling:
”Vi tror på, at tættere samarbejder og en digital proces vil forsætte med at drive vores forretning,” fortalte han i et interview i sidste uge, ifølge TextilWirtschaft. Han tilføjede desuden, at Zalando ikke nødvendigvis forbliver den eneste wholesale-forhandler af Only’s sko.
LÆS OGSÅ: ”Ni nye Only-koncessioner i Debenhams”
Skokollektionen kommer i butikkerne i august. Only blev grundlagt i 1996 og sælges i dag på 23 markeder.
Kilde: Textilwirtschaft