World Retail Congress vil øge deltagernes udbytte med nye initiativer

Den internationale detailkongres, World Retail Congress, vil i år lancere en række nye tiltag som skal øge og styrke deltagernes udbytte. Man vil blandt andet kunne opleve en innovationshub, et netværksværktøj og et specielt CEO-program.
18.06.2015 ∙ af CAK
Foto: Ifølge World Retail Congress' administrerende direktør, Ian McGarrigle, vil man til september lancere en række nye tiltag, der skal maksimere deltagernes udbytte og støtte detailhandlens udvikling (World Retail Congress).

World Retail Congress sætter til september fokus på detailhandlens foranderlighed, og lancerer i den forbindelse flere nye initiativer, der skal styrke delingen af viden og erfaring indenfor området. For ifølge World Retail Congress’ administrerende direktør, Ian McGarrigle, skal kongressen ikke kun adressere foranderligheden, men også bistå den, så detailhandlen og detailhandlerne er  på forkant med udviklingen.

LÆS OGSÅ: ”World Retail Congress sætter fokus på detailhandlens foranderlighed”

Det er i alt fire nye initiativer, der bliver lanceret i år, og disse er:

  • En innovationshub, hvor kongressen har samlet 20 nøje udvalgte start-up virksomheder, der hver især har en idé, der kan skabe nye løsninger for detailvirksomheder. Disse startup-virksomheder vil præsentere deres idéer til kongressen, og give deltagende detailvirksomheder inspiration til fremtidige optimeringsmuligheder.
  • Et CEO-program, hvor administrerende direktører inviteres til specielle sessioner, hvor de kan netværke med hinanden, udveksle idéer og erfaringer, diskutere diverse brancherelaterede emner med kongressens foredragsholdere og deltage i et mentorprogram om ledelse, orkestreret af ledende lektorer fra Oxford University’s Business School.
  • To selvstændige stykker forskning, der dykker ned i fremtidens ledelse og forbrugertendenser og som eksklusivt præsenteres på kongressen.
  • Et netværksværktøj, der giver deltagerne mulighed for at arrangere møder med hinanden inden kongressen løber af stablen. På den måde kan deltagerne strukturer deres møder og være sikker på at møde hinanden.

World Retail Congress løber af stablen den 8.-10. September 2015, og hvis man ønsker at deltage kan man købe sin billet med 20 procent rabat gennem Fashion Forum. Alt man skal gøre er at skrive til info@fashionforum.dk, angive hvem man er og hvilken virksomhed man kommer fra. Herefter vil man få en rabatkode, der kan bruges til og med den 19. juni på kongressens hjemmeside.