Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland

Pandora rangerer blandt verdens bedste luksusbrand

Revisions- og konsulentvirksomheden Deloitte har placeret dem danske smykkegigant på en 35. plads over internationale luksusbrand målt på omsætning.
Revisions- og konsulentvirksomheden Deloitte har placeret dem danske smykkegigant på en 35. plads over internationale luksusbrand målt på omsætning.

Det ser ud til, at det går en vej for Pandora, og det er op, op og op. For efter flere gode år, kunne den danske smykkevirksomhed løfte sløret for et årsregnskab for 2014, der oversteg alle forventninger. Pandoras samlede omsætning endte på 11,9 milliarder kroner, hvilket var en stigning på 32 procent, og det bedste resultat til dato. Den vækst bliver nu også belønnet med en titel, da revisions- og konsulentvirksomheden Deloitte har tildelt den danske virksomhed en 35. plads over verdens største luksusbrands.

LÆS OGSÅ: “Pandora møder forventningerne – og lidt til”

Deloitte udfærdiger år en rapport, der under navnet ’Global Powers of Luxury Goods’ rangerer verdens 100 største luksusbrands og giver et indblik ind i branchens trends, muligheder og udfordringer. I år gik førstepladsen til luksuskonglomeratet LVMH, mens anden og tredjepladsen til henholdsvis Richemont og Estée Lauder.

Samlet har luksusvirksomhederne på listen omsat for (1,4 billioner kroner) 214,3 milliarder dollars i 2014, hvilket er en stigning på 8,2 procent fra 2013.