Mål hvor klar din virksomhed er til omnichannel

Dansk Erhverv, det globale fællesskab Networked Business Initiative og konsulentvirksomheden Omnichannel Institute er gået sammen om et nyt gratis værktøj, der på 20 minutter kan måle hvor klar din virksomhed er til omnichannel.
16.06.2015 ∙ af CAK
Foto: Et nyt gratis værktøj gør det muligt at måle, hvor klar din virksomhed er til omnichannel (scanpix).

Omnichannel har de sidste år været et vigtigt omdrejningspunkt i international handel – både når det kommer til salg, service og marketing. Men da essensen i omnichannel er strømlining af aktiviteter på tværs af kanaler, er der ofte en række forhold, som virksomheder skal have styr på inden de kaster sig ud i omnichannel-strategier. Og til at give klarhed og overblik over disse forhold, er der nu kommet et digitalt og gratis værketøj, der kan måle, hvor moden din virksomhed er, når det kommer til implementering af omnichannel-strategier. Det skriver Detailfolk.

LÆS OGSÅ: “Kaufmann nomineret til årets e-handelspris for sin omni-channel løsning”

For at gøre brug af det nye værktøj skal man besvare en række spørgsmål, der måler din virksomhed ud fra parametre som kundegenkendelse, kommunikation, organisering og dataanalyse. Herefter vil værktøjet angive din virksomheds tilstand i relation til omnichannel, mens den også kan tilbyde benchmarking-muligheder, hvor man kan sammenligne sin virksomhed med andre virksomheder.

Værktøjet er lavet af Dansk Erhverv, Networked Business Initiative og Omnichannel Institute, og kan findes på networkedbusiness.org.

Kilde: Detailfolk.