Richemont vil have Kering og LVMH med i Yoox Net-a-Porter Group

Det schweiziske holdingselskab Richemont, der ejer 50 procent af Yoox Net-a-Porter Group, vil gerne have Kering Group og LVMH ombord for at skabe en fordel mod konkurrenter som Amazon
11.06.2015 ∙ af CAK
Foto: Richemonts bestyrelsesformand, Johann Rupert (midten) har snakket med LVMHs bestyrelsesformand, Bernard Arnault (tv.) og Kerings bestyrelsesformand Francois-Henri Pinault (th.) med henblik på et samarbejde under Yoox Net-a-Porter Group (wikipedia).

Da Yoox og Net-a-Porter i foråret fusionerede og blev til Yoox Net-a-Porter Group var det med henblik på at skabe en større og forbedret online luksusplatform. Holdingselskabet Richemont, der ejer 50 procent af aktierne i Yoox Net-a-Porter Group, erkender dog, at den nuværende konstellation ikke kan gøre front mod konkurrenter som Amazon. Det skriver Business of Fashion.

LÆS OGSÅ: “Fusion kan give Yoox og Net-a-Porter massive fordele”

For mens Yoox og Net-a-Porter samlet havde en omsætning på 10 milliarder (1,5 billioner dollars) i 2014, havde Amazons luksusafdeling en omsætning på hele 590 milliarder kroner (89 billioner dollars) samme år. Richemonts bestyrelsesformand Johann Rupert har derfor inviteret Kering Group og LVMH til at tage del i Yoox Net-a-Porter Group og få en andel i firmaet, hvis de vælger at sælge deres brands igennem platformen. På den måde håber Richemont, at skabe en fordel på det ellers stærkt konkurrenceprægede luksusmarked.

LÆS OGSÅ: “Yoox og Net-a-Porter sætter skub i det digitale luksusmarked”

Yoox har allerede en samarbejdsaftale med Kering Group, der tillader dem at sælge alle konglomeratets brands med undtagelse af Gucci.

 Kilde: Business of Fashion