Becksöndergaard indgår samarbejde med Coca Cola

Det danske accessories-mærke Becksöndergaard er blevet udvalgt af Coco Cola til at lave en limited-edition kollektion, der skal fejre den populære sodavands 100 års jubilæum.
03.06.2015 ∙ af CAK
Foto: Samarbejdet mellem Coca Cola og de udvalgte virksomheder blev første gang præsenteret til et event i det franske stormagasin Colette (PRD).

Et af verdens mest ikoniske og velkendte brands – Coca Cola – kan i år fejre sin 100 års fødselsdag. Det markeres blandt andet med en række designsamarbejder, hvor man kan finde det canadiske rygsækmærke Hershey’s Supply, italienske Moleskin, der laver notesbøger og kontorartikler – og det danske accessories-mærke Becksöndergaard.

En international eksponeringsplatform

For Becksöndergaards vedkommende har samarbejdet resulteret i en limited-edition kollektion, der fortolker vintage Coco Cola-ikonografi på alt fra halstørklæder til tasker og iPhone-covers. Og ifølge Becksöndergaards kreative direktør Pernille Skriver har kollektionen allerede givet uvurderlig eksponering i et internationalt øjemed.

LÆS OGSÅ: “Frugtbart Yde og Becksöndergaard samarbejde i Paris”

”Vi har allerede fået rigtig meget ud af det, forstået på den måde, at vi har fået mulighed for formidle vores brand via en helt ny platform.

Med vores fælles event i Colette i Paris, fik vi en unik mulighed for at vise, at både eksisterende og nye kunder har mulighed for at bygge et visuelt univers op omkring vores samarbejde med Coca Cola, og dette har så igen skabt en ekstra dimension i kommunikationen med både kunder og forbrugere,” siger Pernille Skriver til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “Wood Wood er Disneys mode-løftestang”

Man vil kunne købe produkter fra designsamarbejdet fra midten af juni i udvalgte butikker rundt om i verden.