Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Udland

Condé Nast røber detaljer om nyt Style.com

Det nye website, der ser dagens lys i Storbritannien til september, vil blandt andet tilbyde varer fra 300-350 luksusmærker samt integrere salget på flere forskellige platforme.
Det nye website, der ser dagens lys i Storbritannien til september, vil blandt andet tilbyde varer fra 300-350 luksusmærker samt integrere salget på flere forskellige platforme.

I april offentliggjorde Condé Nast deres planer om relancere den toneangivende modeplatform Style.com og forvandle hjemmesiden til en luksus onlineshop. Nu afslører Franck Zayan, der står i spidsen for virksomhedens globale ecommerce, flere detaljer om det kommende univers. Det skriver Drapers Online.

Briterne bliver de første til at få fingrene i luksusvarerne, når webshoppen til september lanceres i Storbritannien. Herefter følger USA i første halvdel af næste år og i Europa og Asien i slutningen af 2016.

LÆS OGSÅ: “Condé Nast omdanner Style.com til en international webshop”

Style.com går målrettet mod at få 200 luksusbrands i stald til lanceringen i Storbritannien, fortæller Franck Zayan til Drapers Online. I alt skal shoppen tilbyde varer fra 300-350 mærker inden slutningen af året. Direktøren kan endnu ikke røbe navnene på nogle brands, men siger, at virksomhederne primært ligger indenfor segementerne kvinde- og herretøj, accessories, skønhed, teknologi og gaver.

LÆS OGSÅ: “Yoox og Net-a-Porter sætter skub i det digitale luksusmarked” 

Condé Nast kommer til at kontrollere hele kundeoplevelsen på det nye site til transaktionen, hvorefter virksomhederne tager over og selv sender produkterne ud til kunderne. Denne model er dog kun i første fase af udviklingen. Senere er der mulighed for, at Style.com selv indkøber og opbevarer produkter.

Mediegiganten, der blandt andet ejer GQ, Vogue og Vanity Fair, integrerer også webshoppen i deres egne publikationer. Udvalgte magasiners apps og websites vil indeholde en knap på relevante sider, som kunderne kan klikke på og få information om det viste produkt, hvorefter de kan lægge det i deres virtuelle indkøbskurv og færdiggøre købet på Style.com.

Style.coms redaktionelle indhold vil blive flyttet til en ny hjemmeside under amerikansk Vogue kaldt voguerunway.com, har Business of Fashion tidligere rapporteret.

Kilde: Drapers Online