Den seneste måned har været travl for det danske herretøjsmærke Selected Homme. For siden den 11. maj er der blevet åbnet op for direkte salg i Indien med åbningen af to nye shop-in-shops i byerne Jalandhar og Jaipur samt en brandlancering på webshopplatformen Jabong.com.

LÆS OGSÅ: “Bestseller løfter bundlinjen med 21 procent”
Ifølge salgsrepræsentant Sarah Schmidt Nielsen kommer markedsekspansionen som følge af et stort vækstpotentiale for mærkets tre underlinjer.
”Selected Hommes tre linjer, Identity, Heritage og Indigo, har gode betingelser for vækst, da de alle præsenterer ’value for money’ til en indisk middelklasseforbruger, der i stigende grad efterspørger godt design til konkurrencedygtige priser. Derudover forventer vi, at især vores klassiske linje Identity vil tiltale det stadig stigende antal indiske forretningsmænd, der efterspørger jakkesæt, skjorter og habitjakker,” siger Sarah Schmidt Nielsen til Fashion Forum.

Yderligere ekspansion til sommer

Foruden de to nye shop-in-shops i henholdsvis World Trade Park Mall og No Exit-centeret, forventer Selected Homme at åbne yderligere to shop-in-shops indenfor de næste to måneder – og udvidelsen skal ikke stoppe der.

”Det er helt sikkert et mål at udvide til flere kanaler – både online og offline – så vi kan nå ud til en bredere og større målgruppe. På længere sigt er det også ambitionen at åbne egne butikker, så vi kan vise det komplette univers omkring Selected,” siger Sarah Schmidt Nielsen.

LÆS OGSÅ: “Luksus e-handel stiger eksplosivt i Indien”

Selected Homme har tidligere haft et samarbejde med den engelske virksomhed Koovs.com, der har forhandlet udvalgte produkter på en en indisk hjemmeside. Det samarbejde er dog nu stoppet, da Selected Homme i stedet vil fokusere på at vokse mærkets indiske tilstedeværelse ved direkte salg gennem deres egen indkøber.