Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nordhavn i København skal være butiksstrøg

Planlægningen af et indkøbsområde i nybyggerkvarteret er igangsat. Indenfor fem til syv år vil man præsentere beboere og arbejdspladser for en række særligt udvalgte forretninger.
Planlægningen af et indkøbsområde i nybyggerkvarteret er igangsat. Indenfor fem til syv år vil man præsentere beboere og arbejdspladser for en række særligt udvalgte forretninger.

Det nordhavnske byggeri omkring Århusgade på Østerbro skal have selskab af specialbutikker og supermarkeder. Ejendomsselskabet Nordic Real Estate Partners og den kommunale organisation By & Havn har indgået en aftale om at etablere et nyt shoppingområde i og omkring det nye kvarter.

Når det nye område er færdigbygget, vil Nordhavn ifølge By & Havn huse 40.000 indbyggere og 40.000 arbejdspladser. Det nye butiksstrøg skal forsyne de mange tilflyttere såvel som dem, der arbejder i området, fortæller Trine Rind-Øland fra Nordic Real Estate Partners:

”Bydelen bliver en forlængelse af Østerbro, og over de kommende fire til fem år rykker mange beboere og arbejdspladser derud. De har alle et behov, der skal afdækkes. Derfor får de stor glæde af, at vi udvikler detaildelen i området, og sørger for, at der kommer et godt og varieret udbud af indkøbsmuligheder,” fortæller hun til Fashion Forum.

 Oplagt med modebutikker

Ejendomsselskabet har tidligere sammenlignet det kommende butiksstrøg med Gammel Kongevej på Indre Frederiksberg, hvor man finder butikker som Nué, Ganni og Filippa K. Samme slags forretninger kan Trine Rind-Øland også se ligge i Nordhavn. Men den endelige retailstrategi er stadig under udarbejdelse, hvorfor der ikke er sat navn på de kommende lejere til området. Dog ligger det allerede nu fast, at man søger et bredt udvalg indenfor dagligvarer og F&B-segmentet:

”Nordhavn har jo en historie i forhold til at huse virksomheder indenfor såvel fashion og design – det virker derfor oplagt, at bevare fokus på en videre styrkelse af dette segment. Det vigtigste er, at vi får skabt et område, som kan tilbyde de besøgende et stærkt udbud indenfor udvalgte segmenter, således at områdets samlede attraktionsværdi kan sikre de forretningsdrivende et godt og stabilt kundeflow,” fortæller Trine Rind-Øland til Fashion Forum.

 Det samlede område forventes færdigbygget om fem til syv år.