Instagrampost fordoblede omsætning hos nyt dansk brand

Et samarbejde med verdens største Instagram-profil for ure blev altafgørende for et nyopstartet dansk herretøjsmærke.
19.05.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Billedet af About Vintages ure på @dailywatch fik 18.000 likes sammenlignet med Rolex-ure, der plejer at få omkring 25.000 (About Vintage)

Èt enkelt billede af et forholdsvist ukendt ur på Instagram generede på få timer 18.000 likes. Efter en uge var omsætningen i det nyopstartede herremærke About Vintage fordoblet. Det var nemlig deres ur, der blev vist på den danske Instagram-profil Dailywatch, som er verdens største af sin slags.

About Vintage havde forinden indgået et samarbejde med stifteren af Instagram-profilen. Samarbejdet bestod i, at et af brandets produkter skulle postes på profilen. Blot et kvarter efter, at Dailywatch havde uploadet billedet, eksploderede besøgstallene på About Vintages webshop, der på et tidspunkt måtte bukke under for overbelastning, fortæller medstifter Sebatian Skov.

”Vi havde selvfølgelig forventninger om en vis international eksponering. Vi var dog slet ikke forberedt på, hvor stor effekten heraf blev,” siger han. For at imødese den store interesse har virksomheden igangsat yderligere produktion.

Instagram blev en game-changer

Det er efterhånden ingen nyhed, at de sociale medier kan være altafgørende for virksomheders omtale. Alligevel kom potentialet bag på About Vintage, der ikke længere er i tvivl om deres kommende salgs – og PR-strategi.

”Vi var ikke i tvivl om, at Instagram er et stærkt medie til netop vores branche, men at se et socialt medie skabe så direkte målbart salg er bestemt en game-changer. Her ligger der helt klart et potentiale, som vi vil benytte fremadrettet,” fortæller Sebastian Skov.

About Vintage er Københavner-baseret og blev stiftet i september sidste år. Udover at sælge ure, producerer mærket også herreskjorter.