Anna Wintour: Magasiner skal være endnu mere luksuriøse

Anna Wintour snakker om hendes voksende rolle hos Condé Nast og fremtiden for trykte medier i et interview med New York Magazine.
07.05.2015 ∙ af JKGF
Foto: Foruden fremtiden for trykte medier snakker Anna Wintour om mode, politik, magt og angst i en Artikel for New York Magazine (Wikipedia).

Chefredaktør for Vogue er kun én af Anna Wintours mange titler. I et interview med New York Magazine snakker den ikoniske og meget private chefredaktør om sin voksende rolle hos Condé Nast, og hvad der skal ske med fremtidens printede medier.

”Jeg mener, det er meget vigtigt at gøre trykte publikationer endnu mere luksuriøse og endnu mere specielle for at differenciere os fra alt andet, der også er derude,” fortæller Anna Wintour til New York Magazine.

”– Trykte medier skal være så luksuriøs en oplevelse som muligt. Du skal kunne mærke det hoppe ud fra siden. Du skal kunne se billeder og pieces, som du umuligt ville kunne finde andre steder”, tilføjer hun.

Anna Wintour blev forfremmet til kreativ direktør for Condé Nast, der ejer blandt andet Vogue, i 2013. Det betyder, at hun nu har kreativ indflydelse på samtlige medier under Condé Nast og står for kunstnerisk inspiration og innovation på tværs af alle platforme.

Opsøger input fra erhvervsledere i andre brancher

”Vi bevæger os med stor hast imod en digital verden, og vi har opnået store successer på det sidste. Noget af det, som jeg er begyndt at gøre, er at bede de administrerende direktører fra forskellige virksomheder om at komme ind og tale til chefredaktørerne og digitale direktører om, hvor de mener, at medierne er på vej hen, og hvilke råd de kan give os,” fortæller Anna Wintour til New York Magazine.

Artiklen byder endvidere på en snak om modeudstillingen på Metropolitan Museum om Kinas indflydelse på vestligt design. Der bliver også snakket om hendes politiske synspunkter, angst blandt unge og sociale medier. Læs den fulde artikel her.