Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nichebrands satser på webshops

Både Asger Juel Larsen, Amoire Officielle og Wood Wood retter opmærksomheden mod deres online tilstedeværelse med ny- og relancerede webshops.
Både Asger Juel Larsen, Amoire Officielle og Wood Wood retter opmærksomheden mod deres online tilstedeværelse med ny- og relancerede webshops.

Webshops skal afspejle brandet og give kunderne en bedre forståelse af brandets univers som helhed. Sådan lyder det fra tre kendte Københavner-mærker, der derfor netop har ny- og relanceret deres onlineuniverser.

Sammenhæng på tværs af platformene

En af de modevirksomheder er Asger Juel Larsen, der løbende har evalueret deres tilstedeværelse på både de sociale medier såvel som på deres website og dertilhørende onlinebutik.

”Vi vil gerne give både forbrugere og butikker en forståelse af den verden, vi lever i. Derfor har vi lagt en masse energi i at være mere til stede på de sociale medier og på internettet, så vores online liv hænger sammen på tværs af platformene,” fortæller Mike Massoulier Eriksen, der er medejer og kommerciel direktør i Asger Juel Larsen. Han tilføjer desuden, at det nye site samtidig er med til at ramme en bredere målgruppe uden at slippe mærkets identitet.

LÆS OGSÅ: ”E-handlen stiger fortsat”

Amoire Officielle, der er fællesbetegnelsen for de to mærker Amoire d’Homme og Amoire de Femme, gik torsdag i sidste uge i luften med ny webshop. Manden bag mærkerne, Kjetil Aas, forklarer, at webshoppen helt grundlæggende skal reflektere virksomheden.

”Vi følte ikke, at den webshop, vi havde tidligere, afspejlede os som brand. Det sidste halve år er der sket rigtig mange ting i vores virksomhed – vi har blandt andet fået en damelinje. Derfor var det vigtigt for os at starte fra scratch og få lov til klart at vise, hvad vi står for udadtil. Især for et lille og nyt brand er det på mange måder en god måde at komme ud til slutforbrugeren på,” fortæller han til Fashion Forum.

Også Wood Wood har for nyligt offentliggjort deres nye webshop. Ifølge brandet selv ønsker de med siden at bevæge sig tættere deres internationale forbrugere.