Condé Nast omdanner Style.com til en international webshop

Det amerikanske medieselskab Condé Nast International vil til efteråret relancere Style.com som en international webshop. Style.coms nuværende indhold vil blive flyttet til en ny hjemmeside under amerikansk Vogue.
27.04.2015 ∙ af CAK
Foto: Style.com vil fra efteråret være en online salgskanal i stedet for et modeformidlende medie (screendump).

Det er i dag blevet offentliggjort, at medieselskabet Condé Nasts anlægger en markant anderledes kurs for dets toneangivende modeplatform Style.com. For til efteråret stopper Style.com med at formidle redaktionelt indhold om mode og bliver i stedet omdannet til en webshop. Style.coms redaktionelle indhold vil herefter blive flyttet til en ny hjemmeside under amerikansk Vogue kaldt voguerunway.com. Det skriver Business of Fashion.

Ifølge Condé Nasts administrerende direktør Bob Sauerberg er den nye strategi et resultat af Vogue.coms amerikanske vækst, og et ønske om at fremme platformen yderligere.

LÆS OGSÅ: “Toneangivende blogunivers lukker”

Da Style.com blev grundlagt i 2000 var platformen tiltænkt som magasinet Vogues digitale pendant. I 2010 fik Vogue dog deres egen officielle hjemmeside, og blev på sin vis en konkurrent til Style.com.

Kilde: Business of Fashion.