Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Nyt bureau: ”PR er mere end et presseklip”

Kreativitet, kommerciel tankegang og kommunikation i alle led er kerneværdierne i nystartet PR-bureau.
Kreativitet, kommerciel tankegang og kommunikation i alle led er kerneværdierne i nystartet PR-bureau.

Det skorter ikke på PR-bureauer i København. Især ikke indenfor mode- og livsstilsgenren. Det vidste Emma Migliorini Kristensen, da hun for bare en måned siden valgte vejen som selvstændig og startede PR- og marketingbureauet Migliorini. Derfor forsøger hun at gøre op med den traditionelle tankegang om public relations for at skille sig ud på et trangt marked.

”Branchen har ændret mønstre især på grund af de sociale medier samt diverse online platforme. PR er blevet så mange forskellige ting, så man bliver nødt til at skræddersy og målrette sit arbejde til hver enkel kunde. Jeg vil ikke være et eksternt bureau men i stedet give mine kunder følelsen af at være en strategisk, intern partner,” fortæller Emma Migliorini Kristensen til Fashion Forum. Hun har tidligere arbejdet som global PR – og marketingaansvarlig i brillevirksomheden Ørgreen Optics og har derfor indsigt i virksomheders interne struktur og kommunikation, forklarer hun.

Involver alle parter

Netop strukturen i det kommunikative arbejde er vigtigt, mener Emma Migliorini Kristensen. For PR stopper ikke, når man har sendt et presseklip ud til et sine kunde. Kommunikationen skal ud til alle led.

”PR er mere end et presseklip. Det er vigtigt for mig at lære virksomhederne, at informationsstrømmen aldrig må stoppe. Hvis vi har et presseklip, så skal det bruges i alle kanaler, og alle led i virksomheden skal kende til det billede. Det er vigtigt, at informationen ikke stopper på hovedkontoret men også går ud til f.eks. forhandlerne, som kan fortælle det videre til slutforbrugeren,” fortæller hun.

LÆS OGSÅ: “Mode førte til topjob i kommunikationsbureau”

For det er i sidste ende kunderne, der køber produkterne. Og man må ifølge Emma Migliorini Kristensen aldrig føle sig for fin til at tænke i tal og salg.

”Det er vigtigt at arbejde parallelt med salgsafdelingen og designteamet for at strategien bliver en succes,” forklarer hun.

Emma Migliorini Kristensen startede sit bureau i sidste måned og har i dag tre kunder: hendes tidligere arbejdsgiver Ørgreen Optics, Bolinder Stockholm og Maurice Manufacture.