Danefæ udvider med nyt mærke

Den danske tøjvirksomhed Danefæ har føjet endnu et børnetøjsmærke til deres portefølje. Det nye mærke skal favne bredt med konkurrencedygtige priser, og fik allerede inden fremvisning af kollektionsprøver en god medfart.
31.03.2015 ∙ af CAK
Foto: Danefæs nye brand Dyr-Cph tager udgangspunkt i en overkommelighed prissætning og naturens vilde dyr (foto: Danefæ).

Slutningen af marts markerer for mange begyndelsen på påskeferien, men for den danske tøjvirksomhed Danefæ markerer det også begyndelsen på et nyt brand. For om få dage lancerer Danefæ børnetøjsmærket Dyr-Cph, der, med et brandunivers inspireret af verdens dyr, retter sig mod forældre med børn i alderen nul til otte år.

Forretningsstrategien bag Dyr-Cph er at nå en bred skare af forbrugere med en konkurrencedygtig prissætning, der spænder fra 89 til 229 kroner – og ud fra forhandlernes modtagelse, tegner der sig en positiv fremtid for det nye mærke.

LÆS OGSÅ: Danefæ: Vi er ikke bange for at tale om vores CSR-indsats

”Allerede inden vi kunne fremvise nogle kollektionsprøver, havde 40 forhandler taget mærket til sig. Det viser både, at vi har ramt noget rigtigt med brandets design og prisstrategi samt, at der er en stor tillid til Danefæ-koncernen og kvaliteten i de produkter, vi leverer,” siger direktør og medindehaver Nina Warberg Sejersen til Fashion Forum.

Fremadrettet fokus på markedsandele

Med lanceringen af Dyr-Cph når Danefæ-koncernen op på fire brands med hovedmærket Danefæ, Bifrost, Klub og nu Dyr-Cph. Ifølge Nina Warberg Sejersen står virksomheden derfor nu med en stærk brandportefølje, der spænder vidt indenfor både pris og forbrugerdemografi.

Det betyder samtidig, at der bliver sat et foreløbigt punktum for yderligere brandudvidelse og, at det fremadrettede fokus bliver markedsvækst.

”Vi føler vi er ret godt dækket ind med den vifte af mærker, som vi har nu. Derfor vil vi fokusere på at øge vores markedsandele på vores eksisterende markeder, såsom Danmark, Tyskland og Benelux-landene. Samtidig har vi fået en agent på det norske marked, hvilket kan betyde begyndelsen på et vigtigt marked for os,” siger Nina Warberg Sejersen.

LÆS OGSÅ: Danefæ indgår forlig med tysk discountgigant i kopisag
Danefæ er en mangeårig gazellevirksomhed og havde i 2013 et bruttoresultat på 9,1 millioner kroner og et årsresultat før skat på 3,5 millioner kroner.