Efter udelukkende at have fokuseret på wholesale i otte år, slog Rabens Saloner i fredags dørene op for deres første flagskibsbutik på Møntegade i Københavns indre by. Den nye butik fusionerer mode og interiørkonceptet Rabens Atelier på tre etager og hele 300 m2 – og ifølge salgsdirektør Frans Truelsen har mærkets nye fysiske platform allerede fået en god medfart.

“Selvom vi kun har været åbnet i fem dage, har vi allerede haft gode salgstal og reaktionerne både nationalt og internationalt har været over al forventning,” siger Frans Truelsen til Fashion Forum.

Fremtidige franchise-åbninger

Udover at generer salg in-store skal den nye flagskibsbutik også være med til at styrke wholesale-aktiviteter og fremme Rabens Saloner tilstedeværelse på eksisterende markeder.

”Vores nye flagskibsbutik er en enestående præsentationsplatform for Rabens Saloners brandunivers. Vi kan derfor også bruge butikken til at inspirere vores wholesale-kunder, som herefter bedre kan promovere vores brand for slutkunderne. På den måde håber vi også at kunne vokse på vores etablerede markeder, som blandt andet tæller Skandinavien, England, Tyskland og Frankrig,” siger Frans Truelsen og antyder samtidig, at der kan komme flere fysiske butikker i fremtiden.

”Vi vil i første omgang fokusere på vores nye flagskibsbutik i København. Men jeg kan ikke udelukke, at der i fremtiden vil åbne flere Rabens Saloner-butikker – enten åbnet af os selv eller franchise-tagere,” siger Frans Truelsen.

Rabens Saloner har førhen haft showroom på Amerikavej på Vesterbro.