Kom til bæredygtigt branchearrangement

Arrangement sætter fokus på og diskuterer forbrugernes vaner i forhold til bæredygtighed. Flere mærker – blandt andet G-Star Raw Jeans – holder oplæg.
05.03.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Bæredygtige brands vil diskutere og præsentere deres idéer og kampagner. (Foto: Screendump fra EasySize's pressemeddelelse)

Bæredygtighed og kundebehov i modebranchen. Det vil repræsentanter fra den skandinaviske modebranche diskutere til Ethical Consumerism Meetup, der finder sted den 26. marts i København. Arrangementet er arrangeret af EasySize, der analyserer forbrugeradfærd og forudser, hvilke størrelser kunderne skal have, samt Decoded Fashion, som arrangerer events og topmøder.

Programmet byder på flere forskellige oplægsholdere. Lige fra G-Star Raw Jeans, der vil fortælle om deres kampagne ”Denim from recycled ocean plastic”, til fire nystartede, bæredygtige modevirksomheder, der vil pitche og dele deres idéer for publikum. Heriblandt danske Enkel Basics. Der vil efterfølgende afholdes debatter omkring emnerne.

”Vi håber at rette butikkernes opmærksomhed mod forbrugernes ændrede vaner i modebranchen. Det er ikke længere okay at købe tonsvis af tøj hver sæson og smide samme mængde ud, når sæsonen er slut. Kunderne bliver mere ansvarlige nu, og der er teknologi og metoder, der kan hjælpe butikkerne med at formidle det budskab til deres kunder. Vi har samlet en række moderepræsentanter til at diskutere og inspirere andre ved at dele deres erfaringer,” fortæller direktør i EasySize, Gulnaz Khusainova.

Det koster 50 kroner at deltage i arrangementet, som du kan læse mere om det her.