Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Bæredygtighed

Ny miniserie “viser en bred vifte af lovende løsninger” for modebranchens grønne omstilling

Global Fashion Agenda har sammen med BBC og en række virksomheder skabt en miniserie, som går i dybden med nogle af de løsninger, der findes på modebranchens udfordringer.
Global Fashion Agenda har sammen med BBC og en række virksomheder skabt en miniserie, som går i dybden med nogle af de løsninger, der findes på modebranchens udfordringer.

Hvordan kan vi blive ved med at udtrykke os, som vi gør gennem mode, men uden at skade planeten?

Dét spørgsmål står øverst på agendaen for Global Fashion Agenda (GFA), som i sidste uge udgav en serie af videoer under navnet ‘Fashion Redressed’, der forsøger at svare på selvsamme. I samarbejde med BBC er videoerne skabt til at gå tæt på nogle af de mennesker, der har fundet deres bud på en løsning. Fra genbrug, edderkoppesilke og nye indfarvningsmetoder til genanvendte materialer og tidløst design kommer videoerne godt omkring modebranchen og afsøger flere afkroge.

“Uddannelse er afgørende, når det kommer til at mobilisere og inspirere en positiv transformation af modebranchen, så vi er meget begejstrede for at kunne præsentere denne serie produceret af BBC StoryWorks. Serien viser en bred vifte af lovende løsninger gennem menneskecentrerede fortællinger. Serien får mig til at føle mig optimistisk omkring de løsninger, der findes for at genopfinde mode, og jeg håber, at det vil være med til at påvirke og accelerere forandringen, som er tvingende nødvendig,” fortæller Federica Marchionni, CEO hos GFA, i en pressemeddelelse.

Der er 11 korte videoer, som alle er frit tilgængelige online. De dykker ned i et emne i samarbejde med virksomhederne eBay, Elk, The Ellen MacArthur Foundation, Vestiaire Collective, Spinnova, Lenzing, Faherty, FarFetch, Waste2Wear, Colorifix and Forest Stewardship Council. De er udgivet i anledning af Global Fashion Summit: Boston Edition, som finder sted i morgen, den 27. september i Boston i USA.

Se videoerne her.

Federica Marchionni, CEO hos Global Fashion Agenda.