Ganni har de sidste år haft internationalt vokseværk, og er i dag repræsenteret i 400 butikker fordelt på 20 lande – og det ser ikke ud til at stoppe her. For Ganni har i dag annonceret amerikanske ekspansionsplaner med udgangspunkt i wholesale-distribution både online og offline. Det skriver Womens Wear Daily.

Ifølge Gannis administrerende direktør Nikolaj Reffstrup den nye markedsekspansion et resultat af længere tids positiv modtagelse fra amerikanske forbrugere.

”Hver gang vi eller nogle af vores venner har haft Ganni på i New York – vores yndlingsby – har modtagelsen altid været positiv. Vi var derfor nødsaget til at gøre noget ved det,” siger Nikolaj Reffstrup til Womens Wear Daily.

LÆS OGSÅ: “CSR: Ganni er klar til næste niveau”
Han understreger samtidig, at den amerikanske markedsekspansion ikke er lagt ud fra en langsigtet marketingsstrategi, og at man ikke satser på en aggressiv udrulning på markedet. Ganni vil derfor i første omgang kun være at finde gennem udvalgte salgskanaler som Shopbob.com og fysiske butikker som Gretchen House i Minnieapolis og P.45 i Chicago.
Gannis amerikanske distribution og presse vil blive varetaget af et udpeget amerikansk team.

Kilde: Womens Wear Daily