Stylebop.com inviterer til modeugerne i Milano og Paris

Stylebop har introduceret et Instragram-initiativ, hvor forbrugeren via seks modeprofiler – og under Stylebops eget hashtag – kan følge med i, hvad der sker på første række på catwalken, backstage og imens profilerne er på farten.
24.02.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: De seks modeprofiler, der nu instagrammer under Stylebop.coms hashtag under Milan og Paris' modeuge (Stylebop.com).

Den tysk baserede webshop, der af nogle beskrives som Net-a-Porters eneste seriøse konkurrent, udnytter nu billeddelingsmediet Instragrams muligheder og indgår partnerskab med seks internationale modeprofiler. Ved at følge Stylebops Instagram-konto og hashtag, får man samtidig adgang til de seks markante fashion-kvinder – og derigennem til første parket til en verden, det ellers er de færreste forundt at være med i.

Hvis man følger @stylebop and #StylebopInsiders, vil man samtidig se modeverderdenen med Emilia Wickstead, Roksanda Ilincic, Nasiba Adilova, Susanna Lau, aka Susie Bubble, Yasmin Sewell og Caroline Issas øjne. De har sagt ja til at instagramme under Stylebop.coms hashtag.

Vil have kvinder, der nyder respekt

Stypebop har ikke alene ladet sig styre af volumen på de seks modeprofilers skare af følgere. Tværtimod har det været vigtigt for den familieejede, tyske webgigant, at de seks kvinder nyder faglig respekt ud over at eje evnen til skaffe sig Instagram-followers.

”Vi lancerede initiativet for at sætte fokus på og koble os sammen med nogle af industriens mest respekterede og gennemtrængende kvindelige stemmer. De er kvinder, der var interessante for os. Kvinder der, udover at være stærke på de sociale medier med mange følgere og have fantastisk personlig stil, også virkelig styrer samtaler og dikterer, hvad det næste er,” fortæller Leila Yavari, der er moderedaktør hos Stylebop.com til FashionForum.

Også Stylebop må betegnes som indflydelsesrig. Portalen har over tre millioner brugere verden over og har næsten 15.000 produkter fra 250 mærker på de elektroniske hylder. Hvert år eksekverer portalen 300.000 ordrer. Stylebop har da også givet overskud fra første år med en årlig vækstrate på 40 til 50 procent de seneste 10 år.

Er gået efter staying power

I kampagnen slår Stylebop sit brand sammen med de seks profilers personlige brands. Det er da også først sket efter grundig overvejelse. I den forbindelse har det været afgørende for Stylebop.com at knytte etablerede profiler med en vis tyngde til sit brand.

“Det er ikke fordi, vi er i underskud af digitalt indhold og billeder lige nu. Vi bliver oversvømmet med det, og at skille fårene fra bukkene, så at sige, er vigtigere nu end nogensinde før. Vi overvejede, hvem der konstant kræver vores opmærksomhed – redaktørerne, designerne, entreprenørerne og tænkerne, som vi beundrer for deres hjerner lige så meget som vi beundrer dem for at fange street style fotografernes opmærksomhed. Det her er kvinde med “staying power”, dem hvis ideer og indflydelse garanterer, at de stadig vil være på forkant med moden flere sæsoner fra nu,” uddyber Leila Yavari overfor FashionForum.

Stylebop.coms kampagne er indledt og fortsætter de næste to uger.