Den danske tøjgigant regner med, at halvdelen af virksomhedens bomuldsforbrug om fem år vil være bæredygtigt. Derfor optrapper Bestseller indsatsen og går med i Better Cotton Fast Track Program. Alt sammen som et led i deres “20 by 20”-strategi, som indeholder 20 bæredygtige mål, der skal nås inden 2020.

LÆS OGSÅ: “Bestseller: Vi har større CSR-visioner end nogensinde”

Virksomheden havde i 2013 en omsætning på 19,2 millarder kroner og mere end 60 procent af deres fiberforbrug kommer fra bomuld.

“Bomuld er den fiber, vi bruger allermest, så det er en enormt vigtig ressource for os,” fortæller Katrine Milman, der er Bestsellers CSR-specialist til Fashion Forum.

I 2011 valgte Bestseller at træde ind i Better Cotton Initiative og det er i den forbindelse, at de nu vælger at øge indsatsen og samarbejde med BTFCP .

“Vi har været med i Better Cotton Initiative i et par år, og vi er modnet sammen med dem. Derfor synes vi, det er det rigtige tidspunkt at tage det et skridt videre,” fortæller Katrine Milman til Fashion Forum.

Bestseller kommer i selskab med blandt andre H&M, Adidas og Nike, der også er med i Better Cotton Fast Track Program.