Nyt DR1-program kan realisere din modedrøm

Nyt brand eller ny materiale-idé? I DR1s nye programserie ’Løvens Hule’ får danske iværksættere mulighed for at fremlægge deres forretningsidé foran et investorpanel.
18.02.2015 ∙ af CAK
Foto: DR1s nye programserie 'Løvens Hule' er baseret på britiske 'Dragons' Den' og amerikanske 'Shark Tank', og vil derfor have samme set-up (foto: Sony Pictures).

Produktionsselskabet United TV, der står bag et kommende iværksætterprogram, som vil blive vist på DR1, rækker nu specifikt ud efter folk i modebranchen med gode forretningsidéer.

”Modebranchen er en stor og stolt dansk branche, og det ville være en fejlrepræsentation af dansk erhvervsliv, hvis den ikke var repræsenteret i programmet,” siger United TVs fakta og public service-chef Mads Lund til FashionForum.

Tocifret millioninvestering til vinderen

I programserien ’Løvens Hule’ vil danske iværksættere få den sparring og kapitalindsprøjtning, som deres forretningsidé eller spæde virksomhed kræver. Ud fra erhvervsrådgiveres vurderinger udvælges et hold af iværksættere til at præsentere deres forretningsidé foran et panel af erfarne investorer. Afhængigt af om idéen kan stå distancen overfor panelet, kan iværksættere gå derfra med en tocifret millioninvestering.

Programkonceptet har allerede bevist sin egen levedygtighed, da det har rullet hen over skærmene i Storbritanien under navnet “Dragon’s Den” og i USA med titlen “Shark Tank”.

Mads Lund fortæller til FashionForum, at der blandt dommerne også vil være en profil med konkret modebrancheerfaring. Han kan dog endnu ikke afsløre, hvem der er tale om.

For at komme med i programmet skal man udfylde et ansøgningsskema, der downloades her på DR.dk og sendes til post@unitedtv.dk senest den 1. marts.

Programmet vil blive sendt efter sommer.