In-store pickup, hvor kunden køber produktet online for derefter at afhente produktet i en fysisk butik, er i vækst. En ny undersøgelse af PricewaterhouseCoopers og AT Kearney viser, at in-store pickup er kundernes foretrukne valg. 78 procent af forbrugerne foretrækker ligefrem in-store pickup ifølge undersøgelsen.

For kunden er det mere bekvemt at kunne besøge butikken i forbindelse med købet og fysisk lokalisere det sted, hvor der senere hen kan søges ekspertise og returneres varer. 
Både de økonomiske aspekter og trygheden ved at kunne afhente varerne i forretningen er afgørende.

En undersøgelse fra Mobile Commerce Daily konkluderer, at 40 procent af in-store pickups desuden genererer flere køb i den fysiske butik.

Kan være omkostningsfuldt

Når kunden klikker køb, skal ERP- og POS-systemer tale sammen med webshoppen. Det er forskellige elementer, der skal snakke samme sprog, og når de skal integreres i den fysiske butik, kræver det både penge, tid og forretningsforståelse. Desuden er det vigtigt, at personalet bakker op om projektet og ser in-store pickup som et værktøj snarere end et problem.

Kilde: Shopsonline.dk