Den amerikanske modegigant GAP har lanceret en miniserie på 12 episoder af 15 sekunder på Instagram i forsøget på at udnytte det sociale medies fulde potentiale.

GAP har i lang tid været stærke til at inkorporere de sociale medier i deres markedsføring. I sommer lancerede de den nytænkende Facebook-kampagne #Summerloves, der anvendte location-based teknologi i forsøget på at lokke kunder til deres butikker. Da Instagram i efteråret lancerede videoreklamer, var mærkets søster Banana Republic nogle af de første til at udnytte det.

Led i ny digital strategi 

Tiltagene er alle sammen en del af en digital strategi, som GAP tidligere har offentliggjort. Virksomheden planlægger at investere 300 millioner dollars i online marketing såvel som reserve-in-store, find-in-store og ship-from-store-løsninger til forbrugerne.

Det er primært mobiltelefonen, mærket satser på. Om strategien har GAP’s vækst – innovations – og digitaldirektør, Art Peck, sagt:

“Vi har muligheden for at tjene flere penge på den enorme trafik, denne enhed, som vi anser for at være meget signifikant, generer. Man vil se en ret radikal udvikling af vores mobile web-erfaring i løbet af de næste mange måneder.”

LÆS OGSÅ: Digitalt: Køb dig til succes på Facebook

De udsendte i tirsdags første afsnit – en teaser for det, de kalder den mærkeligste kærlighedshistorie nogensinde. Det er skuespillerne Jenny Slate, der blandt andet har medvirket i ”Parks and Recreation” og Paul Dano, kendt fra ”There Will Be Blood”, som skal spille overfor hinanden i serien. Se første afsnit her. 

Kilde: Mashable.com og Mobile Commerce Daily.