Tv-seere kan nu købe produkter under liveudsendelser

Det amerikanske medieselskab Delivery Agent har lavet en såkaldt ShopTv platform, der gør det muligt for tv-seere at købe udvalgte produkter under liveudsendelser. Teknologien blev for første gang brugt under årets Superbowl, hvor man i halvlegen kunne købe forskelligt merchandise.
04.02.2015 ∙ af CAK
Foto: Delivery Agent præsenterede deres nye ShopTv-plaform under dette års Superbowl-halvlegsshow, hvor Katy Perry sammen en række andre kunstnere optrådte (foto: Wikipedia.com).

Med en ny teknologisk platform, har medieselskabet Delivery Agent formået at hive shopping op på et nyt niveau. For via et samarbejde med Visa Checkout og teknologimastodonter som Samsung og LG, har Delivery Agent gjort det muligt for tv-seere at shoppe under liveudsendelser uden at forlade sofaen. Teknologien hedder ShopTv og blev første gang præsenteret under dette års Superbowl, hvor man under den amerikanske sangerinde Katy Perrys halvlegsshow kunne købe udvalgte produkter. Det skriver Multichannel.com.

Ifølge Delivery Agents administrerende direktør Mike Fitzsimmons er den nye platform en vigtigt innovation indenfor t-commerce.

”Delivery Agents ShopTv-teknologi, kombineret med stigningen i integreret medie-penetration, vil ændre seer-oplevelsen og give forbrugerne mulighed for at engagere og handle på tværs af flere skærme og platforme, mens de ser tv,”siger Mike Fitzsimmons til Multichannel.com

Delivery Agent lancerede sidste år en lignende platform, hvor man kunne købe produkter under en H&M-reklame.

Kilde: Multichannel.com.